Dossiês temáticos da revista Vértices: Reflexões sobre o aumento na participação de autores e instituições
DOI:
https://doi.org/10.21452/abecmeeting2023.192Keywords:
dossiê temático, periódicos científicos, gestão editorialAbstract
This work aims to describe the process of planning, monitoring, and publishing thematic issues in Vértices magazine, to reflect on the contributions received and selected, due to the number of articles, number and diversity of authors, as well as institutions by region and countries. The case study indicated that the capture of articles from thematic issues can be considered as an important strategy for editors, resulting in a possibility of expanding the participation of authors, regions, and themes.
Downloads
References
BORGES, Renato Pereira Torres. Dossiês temáticos publicados em periódicos acadêmicos brasileiros da área de Música (2016-2020). Revista Vórtex, v. 11, n. 1, p. 1-21, 2023.
BOURDIEU, Pierre. Método científico e hierarquia social dos objetos. In: NOGUEIRA, Maria Alice; CATANI, Afrânio Mendes. (org.) Pierre Bourdieu. Escritos de Educação. Rio de Janeiro, RJ: Editora Vozes, 1998.
MAINARDES, Jefferson; STREMEL, Silvana. A Política Educacional na década 2010 a 2020: análise de publicações. Revista Exitus, v. 11, 2021.
PEREIRA, Susy Santos; HAYASHI, Carlos Roberto Massao. O uso reflexo de Dossiês na História da Educação: revelando estratégias de fortalecimento no campo científico. Revista da Faculdade de Educação, v. 38, n. 2, p. 139-157, 2022.
REPISO, Rafael et al. The prevalence and impact of special issues in communications journals 2015–2019. Learned Publishing, v. 34, n. 4, p. 593-601, 2021.
VÉRTICES. Portal da Revista Vértices, 2023. Página Inicial. Disponível em: https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/about. Acesso em: 26 set. 2023.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ana Paula de Castro, Edson Carlos Nascimento, Fernanda Soares Luz, Inez Barcellos de Andrade

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.