Editora Capacita: Um relato de experiência
DOI:
https://doi.org/10.21452/abecmeeting2023.195Keywords:
produção editorial, editora acadêmica, formação para redação acadêmicaAbstract
This experience report presents the training project carried out by Editora IFTM, entitled "Editora Capacita". With the aim of helping internal and external community, in academic-scientific writing, training actions were proposed in the form of short courses and lectures, to be held online. The actions were planned and carried out with the support of the Editorial Board of the Editora IFTM, which was also responsible for part of the actions. Five of the six actions planned in the project have already been carried out and the results show that the proposal was effective in publicizing the actions and encouraging writing and participation in the submission of manuscripts to journals and ongoing calls for proposals.
Downloads
References
MARQUES NETO, J. C. A editora universitária, os livros do século XXI e seus leitores. Interface - Comunicação, Saúde, Educação, v. 4, n. 7, p. 167-172, 2000. Disponível em: https://www.scielo.br/j/icse/a/QTFVfRtwdNBKMG4XzdVnKSj/. Acesso em: 02 set. 2023.
QUEIROZ, V. R. de F. e; ROSA, O. R. M.; SOUZA, R. R. de.; INÁCIO, F. A. O trabalho editorial na Rede Federal: das oficinas gráficas às editoras. In: SOUZA, R. R. de. (Org.). Pesquisa, Pós-Graduação e Inovação na Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica. Goiânia: IFG. 2017. Cap. 13, p. 253-278. Disponível em: https://editora.ifg.edu.br/editoraifg/catalog/book/22. Acesso em: 02 set. 2023.
VIRGINIO, D. F.; LEMOS, M. C. L.; REGIS, C. D. M.; SILVA, J. M. da. O papel e a importância das editoras em um instituto federal: os cados das editoras IFRN e IFPB. In: PEREIRA, M. V.; RÔÇAS, G. (Org.). As nuances e o papel social dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia: lugares a ocupar. João Pessoa: editoraIFPB. 2018. Cap. 1, p. 17-48. Disponível em: http://editora.ifpb.edu.br/index.php/ifpb/catalog/book/212. Acesso em: 02 set. 2023.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Carla Regina Amorim dos Anjos Queiroz, Ana Clara Santos Costa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.