The Indexing Experience of Educação & Formação Journal

Authors

Keywords:

Editorial Work, Education & Training, Indexing

Abstract

Indexing is an important process for scientific journals to expand the distribution of their content. With that in mind, this study aims to describe the indexing experience at the journal Educação & Formação (Redufor), during the process of application and approval at 20 indexers, search engines or databases. Methodologically, the descriptive experience report is used, which describes in a contextual and objective way the survey and the experience during the indexing of the Journal. It was possible to observe that, in most cases, the indexing process isn’t difficult or time-consuming, however, it allowed Redufor to expand its visibility nationally and internationally, because it significantly increased the influx of foreign studies published.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Karla Angélica Silva do Nascimento, Universidade Estadual do Ceará - Brasil

    Pós-doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará. Doutora em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará; Mestra em Educação (Formação de Professores) pela Universidade Estadual do Ceará e graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Ceará, Bolsista PNPD/Capes.

  • Lia Machado Fiuza Fialho, Universidade Estadual do Ceará - Brasil

    Professora doutora do Centro de Educação da Universidade Estadual do Ceará, Professora Permanente do Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE/UECE). Líder do Grupo de Pesquisa Práticas Educativas Memórias e Oralidades - PEMO. Editora da revista Educação & Formação do PPGE/UECE. Pesquisadora produtividade CNPQ.

References

FIALHO, L. M. F.; SOUSA, F. G. A. de; FREIRE, V. C. C. Formação continuada de professores: o que se publica no Norte e Nordeste? Revista Exitus, v. 10, n. 1, p. e020038, 2020. Disponível em: http://www.ufopa.edu.br/portaldeperiodicos/index.php/revistaexitus/article/view/1286. Acesso em: 10 set. 2020.

FIALHO, L. M. F.; SOUSA, F. G. A. de; NASCIMENTO, K. A. S. do. Educação & Formação Journal: balance of scientific production (2016-2018). Revista Tempos e Espaços em Educação, v. 13, n. 32, p. 01-20, 2020. Disponível em: https://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/12926. Acesso em: 10 set. 2020.

NASCIMENTO, K. A. S. do. Cenário da produção científica da Revista Educação & Formação: um estudo bibliométrico. Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo, Fortaleza, v. 2, n. 1, 2020. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3471. Acesso em: 09 set. 2020.

MUGNAINI, R. O Fator de Impacto: sua popularidade, seus impactos e a necessidade de preservação do processo de geração do conhecimento científico. Revista da Escola de Enfermagem da USP, v. 50, n. 5, p. 722-723, 2016. Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?pid=S0080-62342016000500722&script=sci_arttext&tlng=pt. Acesso em 09 set. 2020.

PACKER, A. L. Os periódicos brasileiros e a comunicação da pesquisa nacional. Rev. USP, São Paulo, n. 89, 2011. Disponível em http://rusp.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-99892011000200004&lng=pt&nrm=iso. Acessos em 10 set. 2020.

SILVA, I.; DIAS, A.; RIOS, P. Os estudos de Gênero na Revista Tempos e Espaços em Educação: uma Revisão Sistematizada. Educação & Formação, v. 5, n. 2, p. 150-175, 2020. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495. Acesso em 10 set. 2020.

SILVA, C. N.; MUELLER, S. A dimensão formativa da revisão por pares em diferentes áreas do conhecimento: prós e contras segundo os laureados da ciência brasileira. Educação & Formação, v. 2, n. 3, p. 101-122, 2017. Disponível em https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/162. Acesso em 10 set. 2020.

Published

2020-09-25

Issue

Section

ABEC MEETING 2024

Similar Articles

1-10 of 113

You may also start an advanced similarity search for this article.